Retourvoorwaarden
Retourneren is gratis bij Ziengs Schoenen in Nederland. Je kunt jouw bestelling binnen 30 dagen na aflevering retourneren in de winkel of per post.
Voor het retourneren van internetbestellingen gelden de volgende voorwaarden:
- Binnen 30 dagen na de levering.
- Het artikel is compleet, niet beschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat.
- Schoenverzorging kan niet geretourneerd worden.
- Mondkapjes kunnen niet geretourneerd worden.
Na het ontvangen van een retour in ons magazijn wordt het bedrag binnen 7 werkdagen op jouw bankrekening teruggestort. LET OP: als je een andere maat of een ander artikel wenst te ontvangen, dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen op onze website.
Retourneren in de winkel
Retourneer uw aankoop via één van onze Ziengs winkels en ontvang jouw aankoopbedrag na uiterlijk vijf werkdagen terug op je rekening.
- Ga met jouw bestelling naar een van onze Ziengs winkels.
- Geef de bestelling af bij de kassa en laat de factuur zien. Deze kan je vinden in je orderbevestigingsmail of in je account onder bestellingen.
- De medewerker zal de retour voor je verwerken, je ontvangt jouw aankoopbedrag na uiterlijk vijf werkdagen terug op je rekening.
- Je betaalt géén retourkosten.
- Ook afgeprijsde artikelen mogen geretourneerd worden.
- Indien gekocht in de winkel, neem dan jouw kassabon mee.
- Indien gekocht in de webshop, dan kun je je producten ook in de winkel retourneren en krijg je het bedrag binnen enkele dagen terug op je rekening. Hiervoor heb je wel je betaalpas nodig.
- Wanneer je gekozen hebt voor achteraf betalen via Riverty of een bestelling hebt geplaats via Bol, dan kun je de artikelen niet retourneren in een filiaal, maar moet je deze met DHL retourneren. Alleen op die manier komt de factuur te vervallen.
Retourneren per post vanuit Nederland of België
Vanaf heden ontvang je geen retourformulier meer in je pakket. In plaats daarvan kan je je retour nu online aanmelden. Dit kan in je account onder bestellingen. Heb je geen account? Vul dan hier je ordernummer en e-mailadres in en doorloop de stappen. Je ontvangt na het aanmelden een QR-code van DHL in je mailbox. Doe het artikel in de orginele schoenendoos en verpak het in een verzendzak- of doos. Neem je pakket mee naar een DHL ServicePoint en laat de QR-code scannen. Je ontvangt een bevestiging wanneer je je bestelling hebt afgegeven.
LET OP: als je een andere maat of een ander artikel wenst te ontvangen, dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen op onze website. Ook afgeprijsde artikelen mogen geretourneerd worden, mits deze zending voldoet aan de voorwaarden.
Indien jouw bestelling succesvol retour is gestuurd, ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging. Bewaar dit bewijs goed. Mocht je binnen een week nog geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Fashioncheque retouren
Heb je een artikel (deels) met een Fashioncheque betaald en heb je deze via de post geretourneerd? Dan krijg je het bedrag dat je met de Fashioncheque hebt betaald, teruggestort op de kaart. Bewaar je Fashioncheque dus goed!
Retourformulier
Vanaf heden voegen wij geen papieren retourformulier meer bij de bestelling. In plaats daarvan kan je jouw retour online aanmelden. Dit kan via je account onder bestellingen. Heb je geen account? Dan kan je je ordernummer en e-mailadres hier invullen. Doorloop de stappen en je ontvangt een bevestiging van je retour in je mailbox.
Herroepingsrecht
Het retourneren van je bestelling doe je het gemakkelijkste door gebruik te maken van het bij de bestelling geleverde retourformulier. Hierop staat stapsgewijs beschreven hoe het retourneren in zijn werk gaat.
Je kunt er ook voor kiezen om gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit is echter niet verplicht.
Bekijk hier het formulier voor herroeping