Home Bezorgen, afhalen en retourneren

 

Bezorgen of afhalen
Levering via PostNL of in het filiaal van ZIengs


Ziengs Schoenen werkt samen met PostNL Pakketservice. Samen streven wij ernaar jouw bestelling binnen 1 werkdag te bezorgen indien je geen bezorgdag hebt geselecteerd. Bekijk de actuele status van jouw bestelling op jouw “Mijn Ziengs” pagina. 

Ben je niet thuis op het moment van bezorging, dan probeert PostNL het de volgende dag nogmaals af te leveren. Lukt dit niet, dan is het pakket de daarop volgende dag af te halen op het afhaalkantoor vanaf 13.00 uur. PostNL laat een bericht achter in jouw brievenbus waarop staat waar je de zending kunt afhalen. Het pakket blijft hier drie weken liggen. 

Tip! Ben je niet vaak thuis? Laat het pakket dan bij je buren, op je werk, bij familie of kennissen afleveren. 

Daarnaast kun je het pakket ook gratis bij een dichtstbijzijnd Ziengs filiaal laten bezorgen. 

Levering naar België is mogelijk. Levering naar Duitsland ook, maar hier brengen wij verzendkosten in rekening. Andere landen op dit moment nog niet.

 

 

Retourneren en ruilen

Retour- en ruilvoorwaarden 
Retourneren en ruilen is gratis bij Ziengs Schoenen in NL. Je kunt jouw bestelling binnen 14 dagen na aflevering retourneren of ruilen in de winkel of via ons antwoordnummer. 

Voor het ruilen en retourneren van internetbestellingen gelden de volgende voorwaarden: 

- Schoenverzorging en zooltjes kunnen niet geretourneerd worden. 
- Binnen 14 dagen na de levering. 
- Het artikel is compleet en niet beschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat. 
- Wil je het artikel omruilen voor een andere maat? Kruis dit dan aan op het bijgevoegde formulier en stuur dit mee met het pakket. Bij een retour wordt het bedrag binnen 7 werkdagen op jouw bankrekening teruggestort. LET OP: ruilen kan alleen voor een andere maat. Als je een ander artikel wenst te ontvangen, dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen op onze website.
 

Retourneren en ruilen in de winkel 
Retourneer of ruil jouw aankoop via één van onze 79 Ziengs winkels en ontvang jouw aankoopbedrag direct retour. 
- Ga met jouw bestelling naar een van onze Ziengs winkels 
- Neem altijd de meegeleverde factuur EN het retourformulier mee. 
- Geef de bestelling, factuur en retourformulier af bij de kassa. 
- De medewerker zal de ruiling of retour voor je verwerken, je ontvangt het aankoopbedrag direct retour of ruilt het artikel voor een ander artikel 
- Je betaalt géén retourkosten. 
- Ook afgeprijsde artikelen mogen geruild en geretourneerd worden. 
- Indien gekocht in de winkel, neem dan jouw kassabon mee. 
- Indien gekocht in de webshop, dan kun je je producten tot een maximaal bedrag van €220,- ook in de winkel retourneren, mits er genoeg geld in de kassa aanwezig. Is dit niet het geval, vraag dan of zij het pakket met PostNL willen retourneren. Let op: Heb je je bestelling betaald met AfterPay? Dan is het niet mogelijk om je artikelen in de winkel te retourneren. 

Retourneren en ruilen per post 

Vanuit Nederland retourneren? 
Retourneer of ruil jouw bestelling via het antwoordnummer: Ziengs Schoenen, Antwoordnummer 191, 9400 VB Assen. 

Vul het retourformulier volledig in (dit formulier vind je bij jouw bestelling). Geef op het formulier duidelijk aan wat je wilt ruilen en/of retourneren. 
LET OP: ruilen kan alleen voor een andere maat. Als je een ander artikel wenst te ontvangen, dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen op onze website. Ook afgeprijsde artikelen mogen geruild en geretourneerd worden, mits deze zending voldoet aan de voorwaarden. Stuur altijd jouw aankoopbon mee! 

Voeg de artikelen samen in originele doos + verzenddoos met het ingevulde retourformulier in het pakket. Plak de bijgevoegde retoursticker op het pakket: Ziengs Schoenen, Antwoordnummer 191, 9400 VB Assen. Geef het pakket ongefrankeerd af bij een Post NL Postkantoor of Servicepunt. 

Indien jouw bestelling succesvol retour is gestuurd, ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging. Bewaar dit bewijs goed. Mocht je binnen een week nog geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. 


Vanuit België retourneren? 
Dit kan op de volgende manieren: 

- Via B-post: Het pakket mag geretourneerd naar Ziengs schoenen, Industrieweg 34, 9403 AB, Assen (Nederland). Dit kost ongeveer €16,00. 
- Via PostNL: Wanneer u nog over de grens gaat mag u het pakket kosteloos retourneren in Nederland. Dit kan naar antwoordnummer 191, 9400 VB in Assen. 

Vul het retourformulier volledig in (dit formulier vind je bij jouw bestelling). Geef op het formulier duidelijk aan wat je wilt ruilen en/of retourneren. 
LET OP: ruilen kan alleen voor een andere maat. Als je een ander artikel wenst te ontvangen, dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen op onze website. Ook afgeprijsde artikelen mogen geruild en geretourneerd worden, mits deze zending voldoet aan de voorwaarden. 

Voeg de artikelen samen in originele doos + verzenddoos met het ingevulde retourformulier in het pakket. Vanuit België dien je het pakket wel te frankeren. 

Indien jouw bestelling succesvol retour is gestuurd, ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging. Bewaar dit bewijs goed. Mocht je binnen een week nog geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. 


Retourformulier kwijt 
Het retourformulier is bijgevoegd bij jouw bestelling. Ben je je retourformulier kwijt? Stuur dan een e-mail naar webwinkel@ziengs.nl