Retourneren en ruilen

Retour- en ruilvoorwaarden

Retourneren en ruilen is gratis bij Ziengs Schoenen in NL. Je kunt jouw bestelling binnen 14 dagen na aflevering retourneren of ruilen in de winkel of via ons antwoordnummer.

Voor het ruilen en retourneren van internetbestellingen gelden de volgende voorwaarden:

- Binnen 14 dagen na de levering.
- Het artikel is compleet en niet beschadigd en in een zo oorspronkelijk mogelijke staat.
- Wil je het artikel omruilen voor een andere maat? Kruis dit dan aan op het bijgevoegde formulier en stuur dit mee met het pakket. Bij een retour wordt het bedrag binnen 7 werkdagen op uw bankrekening teruggestort.

Retourneren en ruilen in de winkel

Retourneer of ruil uw aankoop via één van onze 77 Ziengs winkels en ontvang jouw aankoopbedrag direct retour.

- Ga met jouw bestelling naar een van onze Ziengs winkels
- Neem altijd de meegeleverde factuur EN retourformulier mee.
- Geef de bestelling, factuur en retourformulier af bij de kassa.
- De medewerker zal de ruiling of retour voor je verwerken, je ontvangt jouw aankoopbedrag direct retour of ruilt het artikel voor een ander artikel
- Je betaalt géén retourkosten.
- Ook afgeprijsde artikelen mogen geruild en geretourneerd worden.
- Indien gekocht in de winkel, neem dan jouw kassbon mee.
- Indien gekocht in de webshop, dan kun je je producten tot een maximaal bedrag van €220,- ook in de winkel retourneren.
- Wanneer je gekozen hebt voor achteraf betalen via AfterPay dan kun je de artikelen niet retourneren in een filiaal, maar moet je deze met PostNL retourneren. Alleen op die manier komt de factuur te vervallen.

Retourneren en ruilen per post


Retourneer of ruil jouw bestelling via het antwoordnummer: Ziengs Schoenen, Antwoordnummer 191, 9400 VB Assen. Vanuit Belgie via Industrieweg 34 9403 AB Assen.

- Vul het retourformulier volledig in (dit formulier vind je bij jouw bestelling)
- Geef op het formulier duidelijk aan wat je wilt ruilen en/of retourneren.
- LET OP: ruilen kan alleen voor een andere maat. Als je een ander artikel wenst te ontvangen, dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen op onze website.
- Voeg de artikelen samen in originele doos + verzenddoos met het ingevulde retourformulier in het pakket.
- Plak de bijgevoegde retoursticker op het pakket: Ziengs Schoenen, Antwoordnummer 191, 9400 VB Assen.
-Retourneren vanuit België en Duitsland: Het retour sturen van uw bestelling vanuit België en Duitsland kan niet naar ons antwoordnummer, de kosten hiervoor zijn voor eigen rekening. Let er goed op dat u het verzendbewijs bewaart tot u van ons een bevestiging ontvangt dat de bestelling retour is ontvangen. Gebruik hiervoor het volgende adres: Ziengs schoenen, industrieweg 34, 9403 AB, Assen ( Holland ). 
- Vanuit NL geef het pakket ongefrankeerd af bij een Post NL Postkantoor of Servicepunt. Vanuit Belgie dient het pakket wel te frankeren.
- Indien jouw bestelling succesvol retour is gestuurd, ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging. Bewaar dit bewijs goed.
- Ook afgeprijsde artikelen mogen geruild en geretourneerd worden, mits deze zending voldoet aan de voorwaarden.
- Stuur altijd jouw aankoopbon mee!
- Wanneer je gekozen hebt voor achteraf betalen via AfterPay dan kun je de artikelen niet retourneren in een filiaal, maar moet je deze met PostNL retourneren. Alleen op die manier komt de factuur te vervallen.


Retourformulier kwijt


Het retourformulier is bijgevoegd bij jouw bestelling. Bent je jouw retourformulier kwijt? Stuur dan een e-mail naar webwinkel@ziengs.nl

Indien gekocht in de winkel neem kassabon mee

>> Terug naar klantenservice overzicht

Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Volg ons op Social Media
voor het laatste nieuws en de leukste acties!